Wat is mijn profiel?
|
LOOPBAAN
NASCHOLING
Jim Collins heeft in zijn boek Good to great duidelijk gemaakt dat duurzaam leiderschap twee essentiële kenmerken bezit: een krachtige wil en nederigheid. Dat is voor mij een voortdurende spiegel om naar mijn eigen leiderschap te kijken. In de loop der jaren heb ik me een breed scala aan leiderschaps- en managementvaardigheden eigen gemaakt en zodanig geïnternaliseerd dat ik mijn geheel eigen stijl heb ontwikkeld. Niet macht en prestige, maar inhoud en relatie staan daarbij centraal.
KERNPERSOONLIJKHEID
HOBBY’S
Koken, lezen, muziek
REFERENTIES
Op aanvraag
UITGEBREID CV - PORTFOLIO
Op aanvraag
- Interim-bestuurder Stichting IJsselgraaf-Spelenderwijs (2024-2025)
- Voorzitter college van bestuur Archipel Onderwijs en Kinderopvang (2021-2023)
- Interim-bestuurder AMOS Amsterdam (2020)
- Voorzitter college van bestuur Stichting Samenwerkingsbestuur LiemersNovum Zevenaar (2018 – 2020)
- Voorzitter college van bestuur Stichting Primair Onderwijs De Liemers Zevenaar (2009 – 2018)
- Eigenaar Geluk Management & Mediation Veenendaal (1999 – 2009)
- op 25 scholen interim-management verzorgd;
- tientallen teamtrainingen verzorgd (o.a. met behulp van Persolog DISC);
- tientallen coachings verzorgd (o.a. aan de hand van Creatieve Levenssplanning);
- diverse mediations begeleid (vaak als onderdeel binnen andere trajecten). - Bestuurs- en Management Adviseur DCO - Dyade Dienstverlening Onderwijs Ede (1997 – 1999)
- Directeur basisschool Het Visnet Elst (1989 – 1997). In 1992 reeds een PSZ opgericht.
- Directeur basisschool De Wegwijzer Nieuwveen (1985 – 1989)
- Onderwijzer CBS Zuilichem (1978 – 1985)
- Opleiding Master in Educational Leadership (MEL), CNA Amsterdam, nu: NSO-CNA Leiderschapsacademie (2009- 2010) – getuigschrift
- Post HBO-Opleiding Mediator, Merlijn BV Nuland (1999) – certificaat
- Post HBO-Opleiding Schoolleider Primair Onderwijs, Octaaf, nu: PentaNova (1996-1998) – diploma
- Open Universiteit WO programma Onderwijs, bestuur & beleid (1991-1995): Psychologie, Onderwijseconomie, Schoolmanagement, Sociologie, Organisatiekunde I en II e.a. – deelcertificaten
- Pedagogische Academie Gouda (1978) – diploma
NASCHOLING
- Leergang Toezichthouden op onderwijskwaliteit, B&T (2019) – certificaat;
- Leergang Strategisch Management in het PO, Berenschot (2016-2017);
- Leergang Bestuurlijk leidinggeven, Besturenraad/ Verus (2012-2013) – certificaat;
- Licentietraining DISC en agressie, IPOL (2012) – certificaat;
- Training Geweldloze Communicatie, Stichting voor geweldloze communicatie, nu: Autonomica (2004);
- Timemanagement met Benedictus, Xpand (2004) – deelnamebevestiging;
- Workshop De essentie van de mediator, NMI (2003) – certificaat;
- Gecertificeerd mediator, NMI (2003-2006) – certificaat van vakbekwaamheid;
- Management Leadership Training I en II, Xpand (2002-2003) – deelnamebewijs;
- Cursus Mentoring, Xpand (2002) – certificaat;
- Seminar/ licentietraining Creatieve levensplanning, personal coach Xpand (2002) – deelnamebewijs;
- DISC-licentietraining (= gedrag en communicatie), Persolog Nederland, teamtrainer (2002/2019) – certificaten;
- Train-de-Trainer, Kern Konsult, geautoriseerd trainer kernkwadranten (2000) – certificaat;
- Training Adviesvaardigheden SBI Doorn, (1999);
- Opleiding tot bestuursondersteuner, Verus, voorheen Besturenraad, Voorburg, (1994); certificaat;
- Verdieping schoolmanagement, CHE voorheen Felua, Ede (1991) – certificaat;
- Onderwijskundig management, Thomas More Hogeschool, Rotterdam (1989) – certificaat;
- Schoolorganisatie en schoolmanagement, Thomas More Hogeschool, Rotterdam (1988 – 1989) – certificaten
- Cursus Journalistiek, LOI. (1981).
- Colloquium doctum (Latijn en Grieks), Universiteit Utrecht (1979). Niet afgerond.
Jim Collins heeft in zijn boek Good to great duidelijk gemaakt dat duurzaam leiderschap twee essentiële kenmerken bezit: een krachtige wil en nederigheid. Dat is voor mij een voortdurende spiegel om naar mijn eigen leiderschap te kijken. In de loop der jaren heb ik me een breed scala aan leiderschaps- en managementvaardigheden eigen gemaakt en zodanig geïnternaliseerd dat ik mijn geheel eigen stijl heb ontwikkeld. Niet macht en prestige, maar inhoud en relatie staan daarbij centraal.
KERNPERSOONLIJKHEID
- Kernwaarden: authenticiteit, betrokkenheid, integriteit, transparantie, consistentie.
- Kernkwaliteiten: verbindend, inspirerend, betrokken, flexibel, initiatiefrijk
- Kerncompetenties: onderwijzen, inspireren, organiseren, leidinggeven, structureren
HOBBY’S
Koken, lezen, muziek
REFERENTIES
Op aanvraag
UITGEBREID CV - PORTFOLIO
Op aanvraag